האם יש וואגיו בישראל

מדוע אין וואגיו בישראל?

בשנים האחרונות, סטייקים איכותיים ובקר פרימיום תפסו מקום של כבוד בקרב חובבי האוכל בישראל. אחת המנות הנחשקות ביותר היא הסטייק המפורסם מסוג וואגיו. אבל למה בעצם לא ניתן למצוא וואגיו אמיתי בישראל?

1. הגבלות יצוא מיפן

כדי להבין מדוע אין וואגיו בישראל, צריך לחזור לשנות ה-80. ממשלת יפן הכריזה על הוואגיו כאוצר לאומי והטילה איסור מוחלט על יצוא זרעי וואגיו ועל יצוא הבקר עצמו. האיסור הוחמר עם השנים, והעונשים הקבועים בחוק היפני כוללים קנסות כבדים ואף מאסר. כתוצאה מכך, בקר וואגיו טהור נותר בגבולות יפן, ושום זרע או בקר לא יוצא לייצוא, למעט מקרים נדירים מאוד ולמטרות מחקר או חקלאות מבוקרת.

2. אנגוס בישראל – דומה אבל שונה

בישראל, המראה של פרות "שמנמנות" ובעלות מראה משויש לא נובע מוואגיו אלא בעיקר מקרוס בין גזע אנגוס עם זנים אחרים. תוצר הכלאה זו מספקת אמנם בשר איכותי, אך הוא אינו משתווה בטעמו או באיכותו לוואגיו האמיתי. הוואגיו מפורסם בזכות מרקם הייחודי שלו ותכולת השומן הגבוהה, שיוצרים חווית טעם יוצאת דופן.

3. הברחות מהגדה המערבית

על אף היעדר הוואגיו הטהור בישראל, בשנים האחרונות ישנם דיווחים על הברחת סטייקים מאוסטרליה דרך שכם והגדה המערבית. יש לציין שמדובר בוואגיו אוסטרלי, שאמנם דומה לוואגיו היפני, אך עדיין מדובר בזן נפרד. חשוב לציין שמעולם לא הגיע לישראל וואגיו אוסטרלי טהור באופן רשמי.